Marknadsanalys av rekommendationssystem

För dagens konsumenter av media som film, tv, radio och podcasts är det en självklarhet att de ska kunna se sitt personligt utvalda utbud när som helst, var som helst och på vilken enhet som helst.

Netflix, Viaplay och HBO är exempel på tjänster som levererar media via internet. För dagens konsumenter kan sökandet efter innehåll ta lika lång tid som själva konsumtionen av innehållet.

Uppgiften

Uppgiften är att undersöka hur man bättre kan leda konsumenter till önskat innehåll med hjälp av exempelvis tjänster som Netflix, personliga rekommendationer eller relaterade tjänster. Det ingår också att undersöka vilka ekonomiska drivkrafter som finns för att tillhandahålla dessa och liknade tjänster för olika typer av innehållsleverantörer.

Bakgrundskunskaper

Du bör läsa till civilingenjör på I-, D-, IT- Y-, MT-, U- eller liknande utbildning.

Kontaktperson

För mer information kontakta Åsa Detterfelt, 070-6595812, asa.detterfelt@mindroad.se.

Ansök här

Fält med * är krav. Övriga är valfria.

  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (max 50 MB)